torsdag 22 januari 2009

Böcker i min bokhylla

Hittade en enkät i bokhoras blogg som kan vara kul att svara på.

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
# Nu är det sällan jag köper nya inbunda böcker. Det finns så mycket i pocket eller inbundna som är lite äldre som kostar som en pocket istället. Eller så kan man få dem i engelsk pocket innan de kommit inbundna på svenska. Kan vara att jag köper inbundet om jag läser en serie och måste ha fortsättningen (se fråga 6).

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
# Jag har flest böcker av Dean Konntz, kunde hitta 34 st just nu. Patricia Cornwell h
ar jag 14 böcker av (men ska nog inte köpa fler för de sista har varit så där). Annars är det mycket serier, fantasy som jag har många av en författare, 19 st David Eddings kunde jag se. Barnböcker har jag en del också, av Enid Blyton har jag 11 st här och säkert 30 st hos mina försäldrar.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
# När jag läser bokbloggar brukar jag lägga till böcker jag tycker verkar bra direkt i min önskalista på bokus. Sedan beställer jag någon/några av dem när jag
ändå ska beställa. Fick hem "Remember Me?" av Sophie Kinsella igår som jag läste om på någon blogg för ett tag sedan.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
# Har en bok liggande i trappan som ska ges bort, eller det är en kalender för 2009 med små citat av Paulo Coehlo, titeln är "Glädje". Gav bort den i höstas också till en kollega som verkligen tycker om Paulo Coelhos böcker, hon gillade den mycket :)

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
# Inte just nu. Min förra försvann i cyberrymden två gånger så jag orkade inte försöka igen utan köpte boken.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
# Läser "Vita nätter" av Ann Cleeves. Gillade den första "Svart som natten" och fortsatte direkt med denna. Fick dock Stephenie Meyers "När jag hör din röst" och "Ljudet av ditt hjärta" som är fortsättningen på "Om jag kunde drömma" igår så jag är lite sugen att börja på den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar