lördag 3 januari 2009

Böcker & Filmer

Jag gillar att läsa böcker och se filmer, och då kommer man ju oundvikligen över böcker som det gjorts film på. I vissa fall är filmerna riktigt bra, i andra fall önskar man att de aldrig gjorts (och framför allt att man inte sett dem!).

Hittade länken till en sida där man kan hitta böcker som det gjorts film på. Mycket spännande att se vad som finns.

Om man tittar på Stephen King så ser man att det har blivit 31 filmatiseringar (än så länge). Av dem så har jag sett nästan alla men inte läst alla böckerna. Det beror nog delvis på att jag tycker vissa böcker av Kingen är lite sega, men efter en film så brukar det gå lite lättare. Kom aldrig igenom "Det" förrän jag sett filmen, men nu tror jag att jag läst den 3 gånger!

Dean R Koontz så har jag sett 4 av 5 filmer men läst alla de böckerna och betydligt fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar