måndag 20 februari 2012

Status på läsningen just nu

Senast utlästa bok: Krafsar och vill hem av Amanda Hellberg (e-bok, novell). Väldigt kort och en lästid på 12 minuter enligt texten om boken. Men om man läser olika fort då? Måste ta tiden nästa gång jag läser en sådan liten e-novell från Mix-förlag och se hur väl det stämmer.

I sovrummet läser jag: Samma som i väskan ->
I väskan finns: Den hemliga historien av Donna Tartt, som jag har tagit tag i igen efter att den har legat på is ett tag. Tyckte mest den var seg och jobbig, men eftersom så många tycker den är bra så försöker jag igen.

Aktuell e-bok: Gustavs grabb av Leif G W Persson. Har den inbunden också men gillar att ha e-bok på tåget. Blir inte så tungt då :) Maken gillade den och tyckte att den var värd att läsa så jag ger den ett försök.

För att fortbilda mig: Inget just nu.

På jobbet: Inget där heller om inte arbetsinstruktioner och metoder räknas.

Utmaningsbok: Läsa hyllvärmare hade jag tänkt mig. Tog fram Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger som jag råkade hitta i bokhyllan igår. Köpte den för 40:- på Akademibokhandeln i Huddinge när de sålde ut de böcker som varit med i deras läseklubb i höstas, men hade helt glömt bort den och förhandsbeställde den nästan på rean.

Bokcirkelsbok: Är inte med i en bokcirkel just nu. Blir lite stressigt att försöka hinna läsa andra böcker än de jag väljer själv känner jag just nu.

Läser emellanåt: Under the Dome av Stephen King, lite seg och så tjock att jag tappade sugen lite, så den ligger och väntar tills jag orkar ta tag i den igen. Den är säkert bra bara man kommer in i den ordentligt. 896 sidor är ju en riktig tegelsten.

På is: The Magicians av Lev Grossman. Ska läsa ut Den hemliga historien först.

Borde börja med: Död i Garnethill av Denise Mina, lånade den på biblioteket och ska snart lämna tillbaka den.

Längtar efter att läsa: Första och tredje boken om Maja Grå av Amanda Hellberg. Såg tyvärr att första boken, Styggelsen : skräckroman, var slut hos förlagen när jag beställde lite böcker hos Bokus på rean nyss. Men den fanns hos Adlibris! Beställer fort!!! Den tredje, Tistelblomman, önskar jag mig i födelsedagspresent för den är ju helt ny och borde inte ta slut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar