onsdag 22 februari 2012

Knowing

Såg filmen Knowing från 2009 med Tomas här om kvällen.

Vi kände båda att vi kände igen den, men hade nog inte sett den ändå för vissa saker kände vi inte alls igen. Kanske har väldigt mycket visats i någon trailer?

Jag tycker inte om Nicolas Cage i den här filmen, kan ha lite svårt för honom överlag. Jag borde ha gillat den bättre men tror att just Mr Cage får mig att bli lite negativt inställd. De andra personerna passar bättre i rollerna.

"Tänk dig en hemlighet som har legat begravd under jorden i 50 år. En kryptisk lista som med kirurgisk precision har förutspått de största globala katastroferna under de senaste fem årtiondena. Hur skulle du skydda dina nära och kära från nästa olycka på listan? Och hur skulle du förbereda världen på den allra sista, slutgiltiga katastrofen?

Regissören bakom "I, Robot" och "The Crow" har skapat en andlöst spännande och oförutsägbar domedagsthriller och Nicolas Cage spelar huvudrollen med samma bravur som i "Face/Off", "Con Air" och "National Treasure". "Knowing" kapade direkt förstaplatsen på biotoppen i USA och nu har även du möjlighet att få reda på sanningen om vår dystra framtid!"

Kunde ha blivit en riktigt bra film, den har många av de saker som jag gillar. Om samma saker hade hänt i ett avsnitt av Supernatural hade jag helt klart gillat det. Synd att inte någon annan spelade huvudrollen.

1 2 3 4 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar