söndag 1 april 2012

Gustavs grabb

Tomas tycker om att läsa biografier och denna var bra sa han. Han har också läst Leif GW Perssons andra böcker. Och när jag inte hade något att läsa på tåget så lånade jag denna som e-bok på biblioteket.


"Och om nu detta är sant, att romanen om Madame Bovary i själva verket var Flauberts självbiografi, så är denna berättelse om min egen klassresa en roman om mitt liv och eftersom jag ännu en gång är fri att välja är det i vart fall ett sätt för mig att återförsäkra mig i min roll som författare, trots att det mesta som står här säkert är sant. Vad det nu spelar för roll, den här gången."

Ur inledningen av Gustavs grabb -- en roman om min klassresa.

Det var intressant ibland men ibland skummade jag för att komma framåt. Är nog inte den sortens bok som jag hade valt i vanliga fall. Jag tyckte att Leif GW Persson skriver bra så jag kanske skulle försöka mig på att läsa en av hans deckare istället.

Betyg:
1 2 3 4 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar