måndag 16 april 2012

Game of Thrones

Tänkte börja titta på tv-serien Game of Thrones som baseras på George R.R Martins böcker när den började på svt för ett par veckor sedan. Jag har spelat in den eftersom den går ganska sent och tänkt se den senare. Men jag har inte orkat och tänkt att det kanske inte är så bra.

Nu när jag var ledig i fredags så började jag titta, och nu vill jag inte sluta! Har sett två avsnitt om dagen, alla de sex avsnittet som visats på svt, och tycker att de borde sätta fart så jag får se fortsättningen! Är lite lockande att köpa hela första säsongen på dvd, men jag ska försöka att låta bli.

"I ett land där sommaren kan vara i decennier och vintern en hel livstid drar problemen ihop sig. Serien, som hade amerikansk premiär i april 2011, bygger på George R.R Martins bok "A Song of Ice and Fire". Några av huvudrollerna spelas av Sean Bean, Mark Addy, Alfie Allen, Emilia Clarke, Michelle Fairley och Aidan Gillen."

Tillägg 2012-04-16:
Väldigt spännande serie och när första säsongen är slut och vi får vänta på den andra här i sverige så får jag väl läsa böckerna under tiden. Det är en hel del att läsa. Serien heter Sagan om is och eld på svenska.

Del 1 Kampen om järntronen är på 737 sidor (Månpocket).
Del 2 Kungarnas krig är på 754 sidor (Månpocket).
Del 3 Svärdets makt är på 964 sidor (Månpocket).
Del 4 Kråkornas fest än nyutkommen 733 sidor (inbunden).
Del 5 A Dance with Dragons finns bara på engelska än så länge.
De två sista böckerna i serien, The Winds of Winter och A Dream of Spring har inte kommit ut än.

Undrar om det är möjligt att göra tv-serie på alla böcker, speciellt när inte alla är utgivna än. Men det tänker jag inte oroa mig för nu. Jag har två avsnitt kvar på säsong 1 och säsong 2 har nyss börjat i USA så jag klarar mig ett tag, och läggs serien ner vet jag vad jag ska läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar