måndag 2 februari 2009

Scream


Jag har alltid gillat skräckfilmer. När jag äntligen var stor nog att hyra dem så såg jag alla filmer som fanns i den lilla videobutiken i Vimmerby (där min pojkvän under en del av gymnasietiden bodde).

När Scream kom 1996 så tyckte jag om den. Inte bara för att Wes Craven som också gjort Terror på Elm Street regisserat den. Den var kul och inte så läskig, men har man sett så mycket skräckfilm som jag så vet man ju hur det brukar vara precis som personerna i filmen.

"Casey väntar på sin pojkvän Steve, de ska se en skräckfilm under kvällen. precis när Casey ska sätta på popcorn, så ringer telefonen, det är inte Steve...

Du vet väl att det finns speciella regler du måste följa för att överleva en skräckfilm.

1. Du måste vara oskuld.
2. Du får inte dricka sprit eller ta droger.
3. Och du får inte under några som helst villkor säga: Jag är snart tillbaka..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar