torsdag 17 maj 2012

Kortad och reviderad version

Pratade med min svåger här om dagen om böcker vi läste när vi var små. Då visste vi inte att det inte var den riktiga Skattkammarön vi läste utan en kortad och reviderad version. Jag tycker att det är dåligt att den enda informationen om detta hittar man på sidan där det står copyright, utgivare, ISBN mm. Den sidan tittade jag aldrig på när jag var liten, och hur många barn gör det?

Jag har alltså inte läst alla de böcker jag trodde att jag läst! Panik! ;)

Hade jag vetat om att det fanns andra versioner hade jag läst dem, för långa böcker har aldrig skrämt mig. Det borde stå tydligt på framsidan att det är en nedkortad bok, eller kanske det inte görs så nu för tiden? Har sett en Dracula på barnavdelningen där det tydligt stod på att den var omarbetad, men brukar det stå så?

Omläsning av böcker följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar