lördag 20 juni 2009

Tematrio - Sommarläsning

Bloggen tematrio har funnits sedan i våras, och jag försöker hänga på. Veckans tema är Sommarläsning: Berätta om tre böcker/författare ni gärna läser i hängmattan (eller varhelst ni föredrar) under sommaren!

1. Sommaren passar bra för serier tycker jag, man har lite tid att läsa flera böcker så man snabbt kommer fram i serien. Kanske ska jag ge mig på Dean Koontz Frankenstein? Har ju läst den första boken och är lite sugen på del två på engelska, och trean som lämpligt nog kommer i juli.

2. Någon lagom spännande kriminalroman passar också bra, ska nog läsa Ann Cleves Rött stoft, del tre av hennes fyra årstidsböcker om Shetlandsöarna (nu handlöar det om våren). Om man gillar temat årstider och inte har läst Sommardöden av Mons Kallentoft så passar den också bra.

3. Sommarläsning innebär även högläsning för barnen. Nu börjar Josfin bli tillräckligt stor för några av mina gamla favoriter, och läsa ska vi ju göra för de har fått sommarläxa att läsa många böcker i sommar och välja en favorit. Just nu läser vi Mysteriet vid midnatt av Philippa Pearce.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar