söndag 14 juni 2009

Pojken i randig pyjamas

Har sett Pojken i randig pyjamas från 2008 igår, men det var inte lätt! Den var så fruktansvärt kopieringsskyddad att vi inte kunde starta den på vår dvd-spelare! Vi fick kolla på den via datorn och det är ju så irriterande. Har man betalat för en film (eller fått i present som i mitt fall) så vill man ju kunna se den utan att behöva hålla på i nästan en timma för att få det att fungera. Om jag bara kunde skulle jag ladda upp den på piratebay så andra slipper det här strulet, för filmen tyckte jag var värd att se.

. Informationen kopierad från discshop.se! Leverans nästa dag om du beställer före 16.00"Bruno, en oskuldsfull och naiv 8-åring, tvingas utan förvarning flytta från sitt trygga hem i Berlin till den tyska landsbygden. Uttråkad och rastlös trotsar han sin mammas förbud och beger sig på upptäcksfärd i den närliggande skogen. Där möter han en jämnårig pojke och en oväntad vänskap tar sin början...

Pojken i randig pyjamas utspelar sig under andra världskriget och är baserad på John Boynes prisbelönade roman. Det är en oerhört gripande och tänkvärd film som kommer att dröja sig kvar i ditt medvetande långt efter att eftertexterna slutat rulla."

Håller med om att den sitter kvar en stund efter filmen och att man borde se den. Det är 15-årsgräns på filmen och jag funderade lite på när man läser om andra världskriget i skolan, för filmen borde passa bra i skolan också för de lite äldre barnen. Man har lite att tänka på och diskutera efter filmen om man vill, men då måste man ju kunna titta på den förståss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar