söndag 15 mars 2009

Ghost Whisperer

Serien Ghost Whisperer som började 2005 är inne på sin fjärde säsong nu. I början kunde jag inte bestämma mig för om jag gillade serien eller inte. Var lite irriterad på Melinda som alltid klarade allt och alla tårfyllda upplösningar på slutet av varje avsnitt i sina minimala klänningar. Men så började jag fastna i vardagen, Melinda och Jim, och det andra runt omkring.

Melinda befinner sig i två olika världar med en fot bland de döda och en bland de levande. Melindas sällsamma gåva gör att hon blir tvungen att ta sig an rollen som medlare mellan osaliga andar och deras anhöriga.

Men det visar sig vara lättare sagt än gjort att ständigt vara närvarande i två parallella världar, i synnerhet som hon just gift sig med ambulanssjukvårdaren Jim Clancy, spelad av David Conrad, och öppnat en antikaffär tillsammans med kollegan Andrea Moreno, Aisha Tyler.


Är lite irriterad på att TV4 flyttat Ghost Whisperer till TV400. Det går ju inte att ha koll på tablån lika lätt nu, men det verkar gå på torsdagar klockan 20:00.

Funderade på att sluta titta i slutet av säsong 3 (vill inte avslöja varför, men om ni har sett det vet ni), men var för nyfiken för att sluta. Nu är jag fast igen och satt med tårar i ögonen sist. Tänk vad man kan bli påverkad av en serie ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar