lördag 8 augusti 2009

Tuck everlasting

Satt framför TVn ikväll och bytta kanal lite. Hittade en film som hette Tuck everlasting från 2002, kände igen handlingen lite och tittade lite till. Det visade sig (upptäckte jag när jag kollade på imdb efter att ha sett klart filmen) att den baseras på en bok med samma titel av Natalie Babbitt.

Filmen är en nyinspelning av Tuck everlasting från 1981. Den såg jag när jag var liten och har tänkt på den ibland då och då, nu vet jag vilken film det var :) Skulle vilja se den gamla men den är nog omöjlig att få tag på.

"Den 15-åriga Winnie Foster (Alexis Bledel) är dotter till stadens mest förmögna familj. Hon är hårt hållen och drömmer om ett friare liv utanför familjägornas högsta staket. Inför hotet om att bli skickad på uppfostrings-anstalt, flyr hon ut i den stora skogen nära hemmet. Där möter hon Jesse Tuck (Jonathan Jackson) som bär på en otrolig hemlighet - han och hans familj är odödliga efter att ha druckit ur en magisk källa. Winnie och Jesse blir djupt förälskade och snart står Winnie inför valet mellan att återvända hem - eller leva för evigt tillsammans med Jesse..."

"TUCK EVERLASTING är baserad på Natalie Babbitts prisbelönta roman med samma namn Det är en varm, romantisk film om den första stora kärleken och människans eviga frågor kring tidens gång och livets mening."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar