söndag 15 maj 2011

Rensa ut böcker

Har de senaste helgerna rensat ur svärföräldrarnas hus. Det finns otroligt mycket saker i ett hus, bland annat böcker.

Det fanns flera bokhyllor med böcker som bara väntar på att bli lästa om man hade tid, lust och ork. Men jag skulle inte vilja läsa alla böckerna, lite olika smak kanske, men slänga dem känns fel. Har tittat på böckerna, bläddrat lite i dem. Det är något speciellt med böcker som gör att jag skulle vilja ta alla och ha i ett stort bibliotek hemma. Vårt lilla hus är tyvärr utan ett riktigt bibliotek och jag försöker få plats med de böcker jag gillar i ett par bokhyllor i vardagsrummet och kontoret (barnen har egna hyllor med barnböcker).

De flesta av svärföräldrarnas böcker kommer att lämnas in på loppis så att någon annan som gillar dem har chans att hitta dem och läsa. Jag har trots att jag inte tänkt det fått med mig ett antal böcker hem som kanske ska få plats i bokhyllan, eller så får jag köpa en bokhylla till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar