fredag 22 maj 2009

Berätta inte för någon

Boken "Berätta inte för någon" av Harlan Coben läste jag för ett par år sedan. 2006 så kom det en fransk film baserad på boken, Ne le dis à personne eller "Tell no one" på engelska.

"I åtta år har doktor David Beck plågats av sina minnen - det månbelysta vattnet, de hjärtskärande skriken. Den kväll han såg sin hustru Elizabeth föras bort av okända män. Beskedet om att hennes döda kropp återfunnits och att gärningsmannen antas vara en fruktad seriemördare.

En kväll får han ett överraskande mejl - ett meddelande som ingen annan än Elizabeth kan ha skrivit. Nu väcks hoppet om att hon fortfarande lever. Berätta inte för någon - så lyder varningen i mejlet. David kastar sig huvudstupa in i ett desperat och livsfarligt sökande efter sanningen och efter Elizabeth. Men står snart själv misstänkt för hustrumord ...

En amerikansk thriller i ett rasande tempo med driven intrig och många oväntade kast."

Tycker att filmen var ganska lik det jag kom ihåg från boken förutom att alla namn är ändrade till franska vilket gör det lite rörigt, mest eftersom jag inte kan franska antar jag. Filmen ska enligt imdb göras på engelska till 2011 om ryktena stämmer. Eftersom boken utspelar sig i USA så känns det ganska ok, men den franska tycker jag duger gott. 3 franska baguetter av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar